Stefi_van_Dijk.jpg

Stefi van Dijk

Ik ben christelijk opgevoed en ik ging vroeger ook altijd naar de kerk. Toen ik in mijn tienerjaren kwam, mocht ik zelf kiezen of ik naar de kerk wilde gaan. Mijn prioriteiten verslechterde en ik wilde de wereld zelf ontdekken. Ik begon met roken af en toe drinken en daar na ook nog zo nu en dan een jointje.  Jammer genoeg beviel dat erg goed en het werd een gewoonte en het blowen en roken een verslaving.

Ik bleef in God geloven, maar ik dacht dat ik het wel op mijn eigen manier kon doen en dat het goed was zolang ik anderen geen pijn deed. Maar mijn losbandige levensstijl bracht mij alles behalve geluk. Ik had een constante honger die ik moest stillen. Letterlijk een honger gevoel in mijn buik waarvan ik wist dat ik het niet met eten kon stillen. Dus ik stilde  het met alcohol drugs en seks. Ik werd steeds ongelukkiger en was vaak depressief. Ik verlangde ernaar om rust  te voelen en met God bezig te zijn. Maar ik vond het moeilijk om een einde te maken aan mij levensstijl, ergens beviel het me nog wel.

Uiteindelijk besloot ik een eerste stap met maken naar een serieuzer leven. Ik besloot dat ik in ieder geval geen wisselende relaties meer wilde maar 1 vaste relatie met een man met wie ik kon trouwen. Ik kwam een jongen tegen en we werden verliefd. En we kregen een vaste relatie. Ik ging wel verder met roken enz. Mijn vriend hield zich bezig met dingen die ik niet leuk vond en ik vroeg hem zijn levensstijl om te gooien voor mij. Hij stemde toe op voorwaarde dat ik zou stoppen met blowen. Dat heb ik een tijdje volgehouden en t zelfde gold voor hem en het stoppen met zijn oude levensstijl.  We spraken altijd veel over God en ik probeerde hem op het rechte pad te houden, daardoor ging ik steeds meer beseffen dat ik zelf ook niet echt op het rechte pad zat.

Na een hele tijd was ik klaar om een keuze voor God te maken. Vorig jaar april besloot ik om te stoppen met roken drinken en blowen. Er viel een enorme last van me af en ik kon mij steeds verder verdiepen in wie God is en wie ik ben en waarom ik hier ben. Ik wilde ook geen seks meer met mijn vriend totdat we daadwerkelijk getrouwd waren. Dat was iets lastiger maar ik probeerde het zo goed mogelijk vol te houden. Uiteindelijk ben ik begonnen met bevrijdingspastoraat en dat heb ik recent afgerond. Ik voel mij  vrij en ik probeer elke dag een beetje meer op Christus te lijken. Er was een vers in de bijbel die mij heel erg aansprak en op meerdere fronten mijn ogen heeft geopend. Er stond: ‘God heeft alles geschapen omwille van Zichzelf, ja zelfs de goddeloze voor de dag van het onheil.’ Dit vers geeft zoveel antwoorden maar het laatste gedeelte sprak me eerst het meest aan. Later dacht ik van dat is niet het belangrijkste voor mij als christen.

God heeft mij geschapen omwille van Hem. En ik wil alles doen voor God. Alles wat ik denk, zeg, eet, drink en doe laat het tot eer zijn voor God. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat bijna iedereen een best wel sterke wil heeft en we vinden onszelf en onze behoeftes vaak toch nog wel heel erg belangrijk. Maar hoe meer we volharden en doen wat God van ons vraagt in elk aspect van ons leven, hoe duidelijk het wordt dat dit de beste manier is van leven.

Het maakt mij gelukkig, het geeft mij kracht en rust. Ik wil mij laten dopen als teken van gehoorzaamheid. En als bevestiging voor mijzelf dat ik rein ben nu ik mijn zonden heb beleden en Jezus volg. Ook al  zijn mijn ogen niet altijd gericht op Jezus die voor mij loopt en wil ik zo nu en dan nog kijken naar het gras, niet perse of het groener is want ik weet dat dat het niet is, maar gewoon hoe het eruit ziet, Jezus roept me toch weer gelijk zodat ik nooit lang me focus verlies.

Ik ben ontzettend dankbaar en wil God dienen en goed leren kennen tot de dag dat hij komt en elke knie zal buigen en elke tong zal belijden dat Hij is Heer!

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.