Annemarie_de_Heus.jpg

Annemarie de Heus

Mijn naam is Annemarie de Heus, ben 29 jaar en woon in Veenendaal. Sinds 2 mei 2008 ben ik getrouwd met Jan- Willem. Samen hebben we twee prachtige kinderen, Julian van 5 en Annabel van 3. In mijn dagelijks leven ben ik parttime assistent filiaalhouder bij de Open32 in de corridor in Veenendaal.

Ik ben geboren in Tiel ( in het ziekenhuis) en samen met mijn ouders en 4 zussen opgegroeid in Ochten. Met mijn familie ging ik na de Hervormde kerk in Ochten. Hier ben ik ook als baby gedoopt waar ik overigens nog steeds heel erg dankbaar voor ben. Heb altijd op een christelijke school gezeten en hier gelukkig ook het een en andere mee gekregen over de Bijbel en het geloof.

Samen met Jan- Willem ben ik getrouwd in de “oude kerk” te Veenendaal. Hier hadden we als trouwtekst Psalm 139. Heer, U kent mij door en door. U weet alles van mij, waar ik ook ben. U weet alles wat ik denk. U bent aan alle kanten om mij heen en uw hand ligt op mijn schouder. En dit is wat ik toen en nu nog steeds ook geloof en ervaar! De eerste jaren na ons trouwen gingen we ook regelmatig naar deze kerk, maar door wat omstandigheden gingen we steeds minder vaak of misschien beter gezegd nooit meer naar de kerk. Dit is een aantal jaar zo gegaan. Ik geloofde wel met mijn verstand en wist ook wel dat God bestond maar liet me niet “voeden” en deed er voor de rest weinig mee.

Ergens rond het einde van het jaar 2013 zijn we bij Mozaiek0318 terecht gekomen. Meteen vanaf het begin voelde ik me hier heel erg op mijn gemak en welkom. Hier werd ik ook meerdere malen tijdens de preken geraakt door Gods liefde en groeide het verlangen om een relatie aan te gaan.

Ik wil me laten dopen omdat ik gehoorzaam wil zijn aan God. Ik wil proberen de dingen zo te gaan doen zoals God het wilt en steeds meer te gaan leven zoals Hij het wilt. Ik denk echt dat Hij dit van mij vraagt. Ik geloof dat Jezus voor mij is gestorven. Ik wil mijn leven in Gods handen leggen. De doop is voor mij een nieuw begin. Ik kan het alleen niet alleen en vertrouw erop dat God mij hierin zal steunen. Ik heb Hem nodig!

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.