Foto_Alieke_1.jpg

Alieke Koetsveld

Hay, ik ben Alieke (18 jaar) en ik ga me laten dopen.

Ik ben best wel in de christelijke bubbel opgegroeid. Wat ik helemaal niet erg vind! Op een gegeven moment ging ik echter wel nadenken wat ik geloofde. Toen ben ik een Alpha-cursus gaan doen, wat mij zeker geholpen heeft om te beseffen wie Jezus is. Ook heb ik gezien hoe God nu nog steeds aanwezig is. Het toepassen vond ik echter nog wel lastig. Ik voelde er niet zoveel bij en besteedde mijn tijd liever aan andere dingen.  Zoals iedereen vast wel eens heeft, had ik ook een periode dat ik minder lekker in mijn vel zat. Er waren dingen waar ik spijt van had en graag anders had willen doen. Ik voelde me niet meer zo vrolijk en dat kosten ook energie. Maar toen ging ik Romeinen lezen. Ik hoopte zo een goeie start met Bijbel lezen te maken en er staan zoveel toffe dingen in. Gods liefde en genade zijn zo groot. Ik werd vervuld met een vreugde die ik niet zo goed kon plaatsen. Die liefde raakte me echt. Ook al zag ik tegen iets op, wist ik niet hoe dingen zouden lopen, besefte ik dat Jezus er gewoon bij is en dan komt het wel goed.  In de aanloop van het opgeven voor de doop twijfelde ik wel eens. Ik las niet meer altijd mijn Bijbel en voelde Gods aanwezigheid minder. Ik maak echter deze keuze, omdat ik met mijn verstand weet dat het de goede keuze is. Elke keer als het dan even tegen zit of als ik twijfel dan mag ik terug denken aan mijn keuze of eigenlijk Gods keuze voor mij. Hoe vet!  

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.