Michelle_buning.jpg

Michelle Buning

Ik ben Michelle Buning, 23 jaar oud en ik woon in Ede. Momenteel ben ik werkzaam bij de DA en ik hoop in augustus af te studeren als Officemanager. Ik ben opgegroeid in een christelijk gezin met fantastische ouders, drie jongere broertjes en een zusje.

Mijn hele leven ben ik lid geweest van de Gereformeerd Kerk Vrijgemaakt in Ede. In deze gemeente ben ik ook gedoopt en heb ik belijdenis gedaan.

Jezus kende ik altijd al wel, omdat mijn ouders mij het christelijke geloof hebben meegegeven. Ik kende hem met mijn verstand, waarvan ik dacht dat dat wel genoeg was. Afgelopen jaren heb ik niet bepaald een christelijk leven geleid. Feesten, alcohol, seks, het kon allemaal. Ergens wist ik natuurlijk wel dat het niet goed was. Ik hield mezelf voor dat zolang ik er niet teveel over nadacht, zondags naar de kerk ging en ik tegen mezelf zei dat ik in Jezus geloofde, het allemaal wel goed kwam.

Steeds meer begon ik te beseffen dat het niet goed was waar ik mee bezig was. Het verschil was alleen dat ik vónd dat ik me schuldig moest voelen, maar het schuldgevoel zelf was er niet. Sinds een aantal maanden heb ik een relatie met Pim, die zelf kort geleden vrij radicaal tot geloof is gekomen. Sinds ik een relatie met hem heb, ben ik veel meer bezig met het geloof en Jezus. Op een avond hadden we een gesprek. Ik kwam erachter dat ik Jezus persoonlijk echt heel veel pijn heb gedaan met mijn hypocrisie. Toen dat eenmaal binnendrong, voelde ik me zo ontzettend schuldig.

De dienst van afgelopen Goede Vrijdag heeft er ook behoorlijk ingehakt. Ineens besefte ik wat Jezus eigenlijk allemaal voor mij heeft gedaan. Ik ‘wist’ altijd wel wat Hij voor ONS als mensheid had gedaan, maar toen ik besefte dat Hij voor MIJ gestorven is aan het kruis om MIJN vele zonden te vergeven, klapte ik. Hoe is het mogelijk dat Hij zoveel van mij houdt dat Hij alle verkeerde dingen die ik heb gedaan vergeeft? Zoals Pim ook zegt: ‘waar haal ik eigenlijk het lef vandaan om nog te zondigen?’ Vanaf dat moment kon ik mij met heel mijn hart geven aan Jezus.

Ondanks de narigheid en verkeerde dingen die ik gedaan heb, kon ik vanaf het moment dat ik besefte waar ik mee bezig was een echte relatie opbouwen met Jezus. En wat is dat fantastisch.

Door mij te laten dopen wil ik opnieuw beginnen met Jezus. Het letterlijk wegwassen van mijn zonden, zodat ik met een schone lei kan beginnen. Ik wil met de doop aan íedereen laten zien dat ik van Jezus houdt, voor Hem kies en mij er niet voor schaam. Halleluja!

Filippenzen 3:7-14

‘Maar al deze dingen, waar ik vroeger zoveel waarde aan hechtte, zijn voor mij waardeloos geworden omdat ze mij afhielden van Christus. Echt, ik beschouw zelfs alles als waardeloos, omdat niets meer waarde heeft dan het kennen van Jezus Christus. Ik heb alles als vuilnis weggegooid om Christus te kunnen ontvangen en één met Hem te zijn. Ik reken er niet meer op dat ik het met God in orde kan maken door het houden van allerlei wetten. Nee, daardoor vertrouw ik nu op Christus. Hij maakt het goed tussen ons en God, als wij maar in Hem geloven. Het enige wat ik wil, is Christus kennen en ervaren hoe groot de kracht is, waardoor Hij uit de dood is opgestaan. Ik wil ervaren wat het betekent om met Hem te lijden en te sterven om uiteindelijk te komen tot de opstanding uit de dood. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik er al ben of dat ik al volmaakt ben, maar ik blijf wel doorgaan om eens te kunnen grijpen waarvoor ook Christus Jezus mij gegrepen heeft. Ik denk niet dat ik daarin al geslaagd ben, broeders en zusters, maar één ding weet ik zeker – en daarbij vergeet ik wat achter me ligt en strek ik mij uit naar wat voor mij ligt – ik snel recht op mijn doel af, ik wil de prijs behalen die in de hemel voor mij klaarligt-, nu God mij door Christus Jezus geroepen heeft.’

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.