zeleke-(2).jpg

Tsehai Zeleke

Waarom wil ik mij laten dopen?

God kent mij al vanaf de moederschoot.(Psalm 139)

Ik kom uit Ethiopië en uit een gelovige familie. .

Ethiopië is al bekend vanuit de bijbel. In Ethiopië beleid men voornamelijk het oude koptische orthodoxe christelijke geloof. De kinderdoop heeft daarin een belangrijk rol.

De jongetjes worden gedoopt 40 dagen en meisjes 80 dagen na de geboorte. Daarom hebben mijn ouders mij als pas geboren baby laten dopen . Voor hun is het een bijzonder en mooi feest .

Vanuit dit geloof van mijn familie heb ik veel normen en waarden mee gekregen. Ook mijn ouders ben ik dankbaar voor hun opvoeding. Persoonlijk heb ik Jezus Christus leren kennen toen ik 19 jaar oud was.

Vanaf toen ging mijn leven als gelovige als in een sneltrein veranderen. En ook kwamen er nieuwe dingen in mijn leven in een rap tempo. Ik heb veel meegemaakt: mooie, bijzondere jaren, maar ook moeilijk gebeurtenissen. . Soms heftige en vaak ook wel lastige dingen. Toch reisde God met mij mee. Hij ging vaak voor mij uit. Soms stond Hij achter mij en regelmatig was Hij in mij aanwezig. Af en toe merkte ik zelfs Zijn aanwezigheid letterlijk naast me. .

Sinds anderhalf jaar bezoek ik regelmatig de diensten van Mozaiek0318. In november was ik in een doopdienst.

Ook al ben ik als kind gedoopt, nu als volwassene wil ik een bewuste keuze zelf voor dopen vanuit persoonlijk geloof maken. Dat heb ik ook als boodschap toen mee gekregen.

Daarom heb ik vandaag: 4 februari, besloten mij te laten dopen

De oude mens wil ik los laten en de nieuwe mens in Christus aandoen. Door de doop ontmoet ik, door Jezus Christus, God. En door Hem daarna wil ik met de Heilige Geest gedoopt worden.

Ik wil graag een nieuw leven beginnen en opnieuw geboren zijn vanaf nu. En ook groeien als discipel.



Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.