Foto_Lia_van_Donkelaar.jpg

Lia van Donkelaar

Wat aarzel je dan nog, sta op laat je dopen en je zonden weg wassen terwijl je Zijn naam aanroept. Handelingen 22:16 

In de 2 achterliggende jaren waarin angst en onzekerheid zichtbaar werd door corona, waar ik in mijn werk in de ouderenzorg ook mee werd geconfronteerd, waar niets meer vanzelfsprekend was, ging er ook in mij een rollercoaster aan gevoelens met me aan de haal. Toen ik in dit alles niet meer wist hoe en wat, en ik een collega sprak die zei “waarom ik dit vertel weet ik niet, maar misschien is dit wel Gods plan”, werd ik opnieuw keihard geraakt.  
Gods plan???

De vraag die in mijn hart kwam was: “Waar ben jij met je angst en met je onzekerheid, met al je gevoelens? Houd je het voor jezelf?” Ja ik wist het: ik moet hiermee naar God. Ik mocht dit aan Jezus’ voeten leggen en samen met Hem ging ik de diepte in. Geen gemakkelijke weg!! Ik ben wat cursussen bij royal mission gaan volgen, en ooh wat heb ik daar de liefde en de kracht van God mogen ervaren. In deze tijd groeide gelijk ook het verlangen om me te laten dopen. Voor mij, ik die me vaak liet leiden door dat stemmetje van angst, onzekerheid, en het gevoel van niet van waarde te zijn, een hele uitdaging, want in de kerk waar ik lid ben, is volwassen doop niet van toepassing. Door dit allemaal in gebed te brengen, de Bijbel hier op te onderzoeken en stappen te nemen, kwamen er mooie gesprekken op gang. Gesprekken met mijn man, vrienden, onze dominee. Maar tegelijkertijd bleven ook de aanvallen van de tegenstander, ondanks de overtuiging van de doop, me niet bespaard. Maar ik weet het nu zeker, angst en onzekerheid zullen me soms aanvallen, maar samen met Jezus weet ik dit te overwinnen.

Ik wil met de doop een stap naar God zetten, samen met Jezus sterven, mijn angst en onzekerheid in het doopwater achter laten en met Jezus opstaan! 
Wat een kracht zit er in Zijn naam, JEZUS 

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.