Vera_Meijerink.jpg

Vera Meijerink

Na een roerige periode, weet ik het helemaal zeker. Ik kies voor Jezus! Ik kan en wil niet zonder Hem leven. 2 jaar geleden zat ik er heel anders bij. Ik ben jong moeder geworden, getrouwd en 3 jaar later weer gescheiden, en dat allemaal voor mijn 23e. Ik was moe, en op.

Mijn moeder leerde mij van jongs af aan over Jezus en heb altijd geloofd dat God bestaat. Maar nooit heb ik op God durven vertrouwen en ik maakte mijn keuzes zonder Hem. Ik heb door mijn hele leven heen een leegte geprobeerd op te vullen met aards geluk, maar het lukte nooit.

Vanaf begin 2016 ga ik elke zondag naar de kerk en leer ik God en de bijbel steeds beter kennen. Ik ging steeds oprechter in Hem geloven. Ik paste mijn leven waar ik vond dat dat nodig was aan en vond het fijn Hem te aanbidden. Maar ik vond het nog steeds lastig om op God te vertrouwen. Ik probeerde mijn leven in mijn eigen hand te houden en was heel erg druk bezig met het vinden van mijn geluk. Het lukte niet.. het bleef leeg, ook al was ik lekker druk, heb ik een geweldige zoon, lieve vrienden en familie en ging het goed op mijn werk. 
Toen ik van de zomer alleen was, heb ik tot God gebeden, ik heb gezegd dat ik mijn leven aan Hem wilde geven. Dat ik me over wilde geven aan God en Zijn plan wilde volgen. En een aantal weken later veranderde er veel in mijn leven. Ik kwam in een diepe put te zitten. Al voelde ik dat dit bij Gods plan hoorde, ik heb er zo hard tegen gevochten en wilde dit niet accepteren. Ik vond dit geen goed plan, een verkeerd plan!

Op 24 september zat ik moe en leeg in de kerk. Ido Buwalda vroeg in zijn preek: ‘mag God zijn koninkrijk in jouw leven bouwen, doe jij mee? God komt je tegemoet in je onzekerheden, maar Hij gaat je uitdagen in je zekerheden.’ Ik ben gaan staan, ik heb me overgeven aan God. Heer, zend mij! Bouw uw koninkrijk in mij en door mij. En nu eindelijk weet ik waar ik kan rusten! Eindelijk ervaar ik rust, eindelijk weet ik op wie ik kan bouwen. Ik vertrouw op God!

Hoe weinig ik soms van Gods plan begrijp, en hoe lastig ik de situatie ook vind. Ik vertrouw God. Ik wacht op Hem, omdat ik weet dat hij Zijn belofte na komt. 

I can do all things through Christ who strengthens me. - Philippians 4:13
 

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.