Kars_Ottens.jpg

Kars Ottens

Ik ben Kars Ottens, woon in een huis dat gevuld is met 4 of 5 mensen, mijn moeder en vader zijn gescheiden toen ik nog erg jong was en opnieuw getrouwd. Ik heb 3 broers en een zusje. Ik zit in de 4de klas VWO. Ik ben gedoopt toen ik nog jong was, maar zou het graag opnieuw doen omdat voor mij de doop heel symbolisch veel betekent.

Mijn ouders scheidden toen ik 1,5 jaar oud was. Omdat mijn ouders gescheiden waren, had ik altijd het gevoel dat ik niet gewaardeerd werd, dat het mijn schuld was. Ik begon steeds meer behoefte te krijgen aan aandacht en mensen die me dat regelmatig gaven. Dit begon met het vertellen van kleine leugens om mezelf interessanter te laten lijken. Ik ontmoette op mijn eerste weekend van de Youth Alpha cursus, die zeker aan te raden is, een goede vriendin. Ik vertelde haar een paar van mijn echte problemen, geen leugens, echte problemen, en we werden snel goede vrienden. Tot ik op een dag haar een berichtje stuurde met een grote leugen, een leugen die veel zou veranderen aan mijn leven. Ik begon ook leugens aan anderen te vertellen en zo begon ik een hele tweede personaliteit te scheppen, die gebaseerd was op leugens en neppe problemen. De leugens stapelden zich op. Hier wilde ik mee stoppen, stoppen met steeds nieuwe leugens te vertellen.

Tot ik op een event van de Vierde Musketier neer knielde voor het kruis en God vroeg om de leugens te laten stoppen. Hij liet me zien dat ik mijn vrienden de waarheid moest vertellen om de leugens te laten stoppen. Net zoals je een waterval alleen kan tegenhouden door de bron op te drogen. God kwam in mijn hart en begon te heersen over mijn leven.

God heeft van me gehouden zoals ik ben en dat zal Hij voor eeuwig blijven doen, ook als ik lieg en bedrieg. Ik wil me laten dopen omdat ik God met heel mijn hart, ziel en verstand wil volgen en Zijn liefde wil laten uitblinken.

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.