Doopgetuigenissen

Dienst

Deze personen stonden bij Mozaiek0318 deze zondag in het doopbad!

Herma_Touwen.jpg

Herma Touwen

Ik ben Herma Touwen geboren en getogen in Dordrecht. Ik ben opgegroeid in een fijn gezellig christelijk gezin, ik ben de jongste van 5 kinderen. Mijn kinder- en tienerjaren heb ik door gebracht in de Christelijk Geref. kerk van Dordrecht – Zuid. Een mooie traditionele gemeente en voor die tijd best voor uit strevend. Daar ben ik als kind gedoopt , daar ben ik mijn ouders heel dank baar voor. Toen ik 20 was heb ik vol overtuiging belijdenis van mijn geloof gedaan. Ik ging voor mijn geloof in Jezus, Zonder Hem is er geen echt leven.

In 1989 ben ik met getrouwd met Martin, samen hebben we een jaar in Almere gewoond voordat we in 1990 naar Veenendaal verhuisden.

We zijn in Veenendaal ook weer lid geworden van de Christelijk Gereformeerde kerk.

Ik was blij met onze Bijbelstudie groep want ik hield en houd er nog steeds van om meer van Gods Woord te leren en het te onderzoeken.

Wel liep ik soms tegen regels en tradities aan binnen de traditionele kerken.

Ik was echt op zoek naar relatie met God.

In 2007 kwamen er vrienden bij ons op bezoek die we al een tijdje niet gezien hadden. Zij deelden dingen. Deze mensen waren anders in hun geloof vol vuur en passie voor God geraakt door de Heilige Geest.

Ik dacht echt: wauw dat wil ik ook. Er is meer. Wat en wie is die Heilige Geest? Vanaf toen zijn we veel naar conferenties gegaan van Kingdom ministeries en wat nu Vrij Zijn heet.

In mei 2008 gingen we met elkaar naar een Heilige Geest weekend.

En ik dacht nu wil ik ook dat meer van de Heilige Geest. Ik heb letterlijk gebeden laat U Heilige Geest maar over mij komen en mij vullen van top tot teen. En dat gebeurde, een geweldige aanraking en vervulling van de Heilige Geest dat weekend. Mensen vroegen mij in de weken er na; wat is er met jou gebeurt? Zo super!!
Omdat de honger naar meer van God zo groot was bezochten we veel conferenties en cursussen. In 2011 kwam Herman Boon met bidden en vasten in de Shelter in Veenendaal.

Een geweldige tijd; zoveel geleerd, zoveel mogen zien en ervaren van wie God in Jezus is en wil zijn in mijn leven. Herman vertelde over dopen op geloof en daar ontstond het verlangen en besef dat ik gedoopt wilde worden.

Want ik geloof in de Here Jezus en ik wil gehoorzamen aan Zijn opdracht: als je gelooft in de mijn zoon Jezus Christus laat je dopen.

Ik was al gedoopt, maar toen geloofde ik niet, mijn ouders lieten mij dopen.

Hoe zit dat dan? Dat was weer een punt om te onderzoeken.

In 2013 kwamen onze kinderen Erica en Bart dat zij zich wilden laten dopen.

Toen zijn we er ons meer in gaan verdiepen, het boekje dopen en laten dopen heeft veel inzicht gegeven op de geloofsdoop.

En het doop lied van Sela dat gaf het nog beter en eenvoudiger weer.
Het dooplied van Sela verwoordt wat ik miste. Via deze link is het dooplied te beluisteren.  https://www.sela.nl/liederen/76/doop.html.

Ik was veranderd, vernieuwd door de Heilige Geest, daarom wilde ik ondergaan in het water van de doop omdat ik 1 ben met Christus in Zijn dood.

En ik mag opstaan in een nieuw leven.

Met de Heer begraven en weer opstaan om voor Hem te leven, Jezus weg te gaan.

Bij de doop wordt die tekst uit Romeinen 6:4 gezegd in een wat verkorte versie.

We zijn door de doop in Zijn dood met Hem begraven om, zoals Christus door de macht van de Vader uit de dood is opgewekt, een heel nieuw leven te leiden.

Dat is voor mij het feit; ik heb heel bewust ja tegen God gezegd toen ik belijdenis deed.

Maar ik was niet begraven met Hem in Zijn dood, om met Jezus, op te staan en een heel nieuw leven te leiden.

Na 2 intensieve jaren in ons gezin, huwelijk en werk, is er nu de tijd en de gelegenheid om me te laten dopen. Ik kijk er echt naar uit.

Fijne dienst, Gods zegen

liefs, Herma Touwen

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.