Marita.jpg

Marita van den Brink

22 februari wil ik mij laten dopen. Maar ik zal me hieronder eerst kort voorstellen en wat vertellen over waarom ik mij wil laten dopen, wie ik ben en mijn leven met God.

Ik ben Marita van den Brink en inmiddels 21 jaar oud. Op dit moment woon ik thuis bij mijn ouders in Veenendaal. Hier leeft ik samen met mijn ouders en mijn zus(je). Ik doe de opleiding SPH (sociaal pedagogisch hulpverlener) in Ede, waar ik echt van geniet. Verder houd ik ervan om te lezen, gezellig met vrienden op te trekken en creatief bezig te zijn.

Van huis uit ben ik christelijk opgevoed. In mijn jeugd zijn we altijd naar de kerk gegaan, lazen we bijbel en ging ik naar christelijke scholen. Als ik terug kijk is God voor mij altijd belangrijk geweest in mijn leven. Op de basisschool en op kindernevendienst vond ik het fijn om naar verhalen uit de bijbel te luisteren. Ook ging ik meestal met plezier naar de kerk.

Eigenlijk vanaf het moment dat ik naar de middelbare school ging ben ik mij persoonlijk meer gaan verdiepen in de bijbel en in God. Ik vond dat ik 'oud genoeg' was om er zelf mee aan de slag te gaan, omdat ik God belangrijk vond. Voor mij hield dit in dat ik zelf in de bijbel ging lezen en ging bidden. Dit bleef en toen ik 17 jaar was deed ik belijdenis van mijn geloof. Van deze keuze heb ik nooit spijt gehad.

Na de middelbare school ben ik een aantal keer vastgelopen in een studie. Toch zijn deze 3 jaren hele waardevolle jaren geweest. Zo heb ik op de Evangelische Hogeschool traject gevolgd, waarin ik een half jaar bezig mocht zijn met God, persoonlijke ontwikkeling en studiekeuze. Ook heb ik afgelopen jaar een jaar een bijbelschool in België (C7) gedaan.

Het afgelopen jaar heeft heel veel betekend voor mijn geloofsleven. In dat jaar is mijn relatie met God veel persoonlijker geworden en heb ik veel van Hem mogen ervaren. De zendingsreis naar Myanmar (Birma) was hierin echt een hoogtepunt.

Door de jaren heen heb ik gemerkt dat als ik tijd met God neem dit extra waarde aan mijn leven geeft. Dit merk ik aan hoe ik tegen anderen aan kijk en hoe ik zelf in het leven sta. Hij geeft mij leven betekenis. En ik verlang er naar meer en meer te groeien in mijn relatie met God, zodat ik door Hem ook anderen tot zegen mag zijn.

Inmiddels heb ik al langere tijd het verlangen om me te laten dopen. Ik vond het spannend deze beslissing te nemen, maar ik zie er ook naar uit. Over de doop ben ik met verschillende mensen in gesprek gegaan, heb ik boeken gelezen, maar bovenal heb ik in de bijbel gelezen en gebeden tot God.

Er zijn nog veel dingen te schrijven over momenten met God en Zijn rol in mijn leven. Over hoe groot Hij is en wat Hij heeft gedaan. Maar hier laat ik het nu bij, ik sta altijd open voor een praatje 

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.