Loïs van der Vegt

Hoi, ik ben Loïs van der Vegt en 14 jaar. En ik wil Jezus volgen! De doop is altijd al iets bijzonders voor mij geweest.

Bij elke dienst kreeg ik kippenvel en stond ik op het punt om naar voren te gaan om mij te laten dopen. In februari werd ik in de doopdienst opnieuw geraakt en wist ik dat het echt tijd was om mij aan te melden.

In mijn kindertijd zijn er vaak profetieën over mij uitgebeden dat ik mensen in hun geloof zou helpen en ze weer bij God zou brengen. Mijn ouders hebben mij vanaf heel jong al geleerd dat God door mij heen kan spreken en dat ik Zijn Stem kan verstaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik al jong een diepe relatie met Jezus ervaar. En ik weet dat ik naar Hem toe mag gaan met wat ik moeilijk vind of waar ik dankbaar voor ben. De eerste tekst die ik las toen ik mijn eigen Bijbel kreeg was dan ook Jakobus 5:13: ‘Als een van u het moeilijk heeft, laat hij bidden; is hij vrolijk, laat hij een loflied zingen.’

Ik merk dat God antwoord geeft op de vragen die ik heb. In mijn ontmoetingen met Jezus groeit mijn vertrouwen op Hem. Steeds zie ik dat Hij mij gebruikt om anderen bij Jezus te brengen en hun relatie met God dieper te maken. En ik vind het dan zo vet om te horen dat God door mij heen heeft gewerkt!

Als God mij zo met mij betrokken wil zijn, dan wil ik door de doop aan Hem laten zien dat ik van Hem ben en dat Hij mij helemaal kan gebruiken!

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.