Doopgetuigenissen

Dienst

Deze personen stonden bij Mozaiek0318 deze zondag in het doopbad!

Corne_Horden.JPG

Corné Horden

Ik ben Corné Horden, 36 jaar. 14 jaar getrouwd met Maria Horden. Samen hebben we twee kinderen mogen krijgen. Ik ben werkzaam als zelfstandige in de bouwsector. Ik ben opgegroeid in Leerdam in een gezin van 5 kinderen. Wij zijn opgevoed met het geloof, we gingen elke zondag twee keer naar de kerk, wat ik niet altijd leuk vond, maar ik ben mijn ouders dankbaar dat zij mij het geloof hebben meegegeven en dat ik daar nu op mag gaan staan.

Wij hebben een tijd geleden de keus gemaakt om meer met God bezig te zijn, te onderzoeken en onszelf laten onderwijzen om  zo meer over Hem te weten te komen, de relatie met Hem te verdiepen en te leren, dat heeft veel in beweging gezet in ons leven.

Vlak na de keus om meer met God bezig te gaan werden we behoorlijk op de proef gesteld, wat heel veel onzekerheden met zich mee bracht; Kunnen we nog blijven wonen in ons huis? Raken wij echt alles kwijt? Echter zijn we er nooit echt van in paniek geraakt. God voelde zo dichtbij. Wij vroegen aan Hem of hij de regie wilde overnemen en dat deed Hij, we voelden ons zo gedragen door Hem.

’S Morgens begonnen we onze dag in stilte met onze Vader in de hemel, we dankten Hem en vroegen om rust én recht in de situatie en die gaf Hij. In die tijd waren we bij een (geloofs)doopdienst van een vriendin en daar werd ik zo geraakt in mijn hart. Ik ben in de bijbel gaan lezen over deze geloofsdoop en kwam tot de conclusie dat dit het startschot is naar een nieuw leven met Hem, maar de twijfel sloeg ook wel een beetje toe. M’n vrouw en ik hebben samen gebeden, ook voordat we naar New Wine gingen. We vroegen of GOD daar tot ons wilde spreken of in ieder geval duidelijkheid wilde geven, en dat heeft HIJ gedaan!

Bij mij sprak GOD toen ik op New Wine een seminar volgde over innerlijk herstel. Ik kreeg toen het volgende beeld; Ik zag Jezus lopen in een rivier en ik zag mezelf zitten in een dicht begroeid bos en Jezus keek mij aan en zei: ‘Kom maar Corné, bij MIJ vind je rust en vrede.’ Door deze twee bevestigingen weet ik het zeker, God is de Levende en spreekt… Ik wil gedoopt worden!
Ik wil mijn oude leven begraven en opstaan door het water in een nieuw leven. Ik wil aan iedereen laten zien dat ik voor HEM kies en mijn leven in zijn handen leg.

Wij hebben veel gebeden tot GOD of hij de weg wil wijzen hierin en dat heeft hij meerder keren gedaan. Halleluja prijs de Heer! 
 

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.