Doopgetuigenissen

Dienst

Deze personen stonden bij Mozaiek0318 deze zondag in het doopbad!

Maria_Horden.jpg

Maria Horden

Ik ben Maria Horden-Koelewijn, 37 jaar. 14 jaar getrouwd met Corné Horden en samen mochten wij 2 kinderen ontvangen. Ik ben 2 dagen in de week werkzaam als pedagogisch medewerkster op een babygroep in de kinderopvang.

Ik ben opgegroeid met het geloof, de kerk en God. Ik “ken” Hem dus van kleins af aan en ik ben mijn ouders daar dankbaar voor, hierdoor wist ik door de jaren –en de stormen-  heen wat mijn fundament was en kon ik daarop terugvallen. Echter waren er twijfelmomenten, ‘voelde’ ik soms niets, was ik Hem kwijt, heb ik  gezocht, dacht ik ‘het’ te hebben, maar dacht ik het zelf te moeten verdienen.  Ik ‘kende’ God dus, maar begreep er niet altijd wat van. 
De afgelopen jaren zijn wij steeds meer op zoek gegaan.

Al enkele jaren gaan we naar de “New Wine-zomerconferentie”. Vorig jaar ging ik naar de Ministry en daar heeft een vrouw voor me gebeden en zij zag het beeld van mij onder een waterval en dat ik me uitstrekte naar het water, ik heb lang met dat beeld geworsteld, wat had dat te betekenen? Ik heb geprobeerd het naast me neer te leggen, tot ik de gedachte kreeg en iemand mij vroeg of dat misschien met de doop te maken kon hebben, maar ook die gedachte legde ik naast me neer want ja; ik was toch al gedoopt? Toen ben ik me gaan verdiepen in wat de bijbel zegt over de doop, dit gaf me zoveel nieuwe inzichten waar ik nooit eerder op die manier naar had gekeken...huh? Verwarring alom! 
Na meerdere preken te hebben geluisterd en me te verdiepen in wat de bijbel erover zegt ben ik eruit; ik wil gedoopt worden. Niet omdat ik een perfect christen ben, maar puur omdat ik Jezus wil volgen, ik wil doen wat in het woord staat.

Ik mag mijn oude leven in het watergraf laten en opstaan in een nieuw leven, samen met Hem. Mijn zonden zijn al vergeven door het offer van Jezus zelf en door die genade ben ik rechtvaardig en mag ik mét Hem zonden overwinnen, niet meer vanuit eigen kracht, ik geloof dat Jezus tussen God en mijn zonden in staat.

Ik wil aan iedereen laten zien dat ik mijn leven zonder Hem (Hij was er altijd wel, maar ík maakte keuzes zonder Hem) achter me wil laten en een nieuw leven met Hem wil beginnen. 

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.