Ria_Boone.jpg

Ria Boone

Ik ben Ria Boone, geboren (9 mei ‘64) en getogen in Veenendaal, en al 30 jaar getrouwd met Rudy. Onze twee kinderen zijn ook al getrouwd, en we zijn zelfs al trotse opa en oma!

Ik ben Ned. Hervormd opgevoed, zat op een christelijke school, zondagschool, en meisjesclub enz. Maar daar bleef het dan ook wel bij, en ik ben ook jarenlang helemaal niet meer naar de kerk geweest.. Op m’n 16e koos ik er zelf bewust voor om weer naar de kerk te gaan. Ik had het eigenlijk nooit los kunnen laten, althans zo zag ik het tóen. Nu weet ik dat het juist God was die míj niet losliet! Op m’n 18e ging ik naar de jeugdvereniging, en daar leerde ik Rudy kennen. We trouwden, en deden samen belijdenis. Nu terugkijkend, besef ik dat ik altijd wel een vast geloof had, maar het was voornamelijk een rationeel geloof. Al jaren had ik het gevoel dat er toch meer moest zijn…Heel vaak had ik het gevoel dat het niet compleet was, er miste gewoon iets. Een persoonlijke relatie met God, waar ik anderen wel eens over hoorde, dat leek me geweldig. Zo hoorde het te zijn -wist ik- maar ikzelf had dat gewoon niet. Ik bad er wel om, maar ondertussen veranderde er niets.

Totdat ik in 2013 diverse keren, op diverse manieren persoonlijk geraakt ben door God….
In een paar weken tijd gebeurde er heel veel, en ik had het gevoel dat opeens alle puzzelstukjes op hun plaats vielen. Toen pas leerde ik God op een heel andere manier kennen. Toen pas werd Hij voor mij een persoonlijke God. Hij heeft mijn geloof totaal veranderd! 
Sindsdien heb ik veel wonderlijke dingen meegemaakt; gebeden die op bijzondere manier verhoord werden, (soms zelfs á la minute!), genezingen zien gebeuren (Jezus is écht nog steeds dezelfde als Jezus in de Bijbel!). Ik zie nu de hand van God in zoveel dingen die vroeger ‘toevallig’ waren. Jezus is niet zomaar ‘een Persoon’ uit de bijbel, Die nu ergens ver weg in de hemel is, Hij is realiteit!!

Het wonderlijke is dat ook Rudy in diezelfde drie weken op diverse manieren geraakt werd door God. Hij was echt met ons bezig en Hij heeft ons ook samen naar een andere plek binnen Zijn Gemeente verplaatst. Zo heb ik dat ervaren, want dat had ik zelf nooit kunnen bedenken. 
Het maakt voor God niet uit van welk kerkgenootschap je lid bent, Hij wil je graag op de plek waar je het dichtst bij Hem kunt komen, en dat is voor iedereen verschillend.
Hij vernieuwde mijn geloof. Sinds die tijd is mijn geloof pas écht gaan leven. Gods liefde heeft mij geraakt, Zijn Zoon is voor mij gestorven, en Zijn Geest ervaar ik elke dag.

Waarom wil ik me laten dopen?
Na mijn geboorte heb ik de verbondsdoop ontvangen, en daar ben ik heel erg blij mee. En 30 jaar geleden heb ik belijdenis gedaan en daar sta ik nog steeds voor 100% achter. 
Ik heb er goed over nagedacht. Deze doop doet absoluut niets af aan kinderdoop en belijdenis.
Mijn belijdenis van tóen was een rationele keuze, zoals mijn geloof ook lange tijd een rationeel geloof gebléven is. Die belijdenis en de jaren erna zijn de basis geweest, het fundament. En daar ben ik heel dankbaar voor. 
Maar God heeft mijn geloof vernieuwd. Prediker 3 zegt: voor alles is er een tijd... De afgelopen twee jaar heb ik God op een hele andere manier leren kennen, ik noem het ‘van religie naar relatie’. En nu is het tijd om deze stap in geloof te zetten! Als ik de bijbel er op nalees, dan ontdek ik steeds weer dat belijdenis en geloofsdoop eigenlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Daarom wil ik mijn rationele belijdenis van toen compleet maken en bevestigen met een bewuste keuze van mijn hart. Mijn belijdenis tóen was mijn ja-woord, mijn geloofsdoop nú is mijn bevestigende handtekening!
En daarom wil ik me héél graag laten dopen! Soli Deo Gloria!!

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.