Foto_Rick_Veltman.jpg

Rick Veltman

Mijn naam is Rick Veltman, ben 23 jaar en woon samen met mijn ouders in Veenendaal. Ik zit in de laatste fase van mijn opleiding tot verpleegkundige.  

Sinds 2015 ga ik naar Mozaiek. Dit is begonnen doordat ik ben meegenomen naar de doopdienst van een van mijn beste vrienden. Lange tijd ben ik samen met hem naar de kerk gegaan en binnen het jongerenwerk heb ik prachtige mensen mogen leren kennen. Tot op de dag van vandaag mag ik samen met hen leren over de liefde van Jezus.

Sinds een lange tijd bezoeken ook mijn ouders en zus de diensten van Mozaiek. Hier heb ik vaak voor gebeden en laten bidden en ben daarom enorm dankbaar dat zij zich binnen deze gemeente thuis mogen voelen. Dat mijn familie niet naar de kerk ging heeft ervoor gezorgd dat ik deze stap niet eerder heb durven nemen, maar nu is het tijd om aan deze oproep van God gehoor te geven.

Ik voel me gezegend en geliefd door de Heer en ervaar veel steun uit de bijbel en de diensten van Mozaiek. Soms kan het leven stormen en soms gaat het allemaal voor de wind, maar ten alle tijden blijft er één iemand je altijd trouw en daar kan ik altijd bij terecht, de Here Jezus. God kent mij al sinds mijn geboorte en reist altijd met mij mee, Zijn liefde is oneindig. Ik zie de doop als een bevestiging van Zijn liefde voor mij. 

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.