Menno_Hubbeling.jpg

Menno Hubbeling

Mijn naam is Menno Hubbeling, ik ben 21 jaar oud en woon op dit moment in Maarssen. Ik ben in een liefdevol gezin opgegroeid en heb altijd de vrijheid gehad om mijn eigen keuzes te maken met betrekking tot het geloof.

Ik heb op mijn 10e de keuze gemaakt om Jezus te volgen en dit is tot nu toe de beste beslissing geweest die ik heb gemaakt! Natuurlijk heb ik ook mijn mindere periodes gekend, ik weet echter dat God mij altijd en overal zal helpen! 

Vaak vroegen mensen aan mij waarom ik mij nog niet had laten dopen? Ze vertelden dat ik altijd zo vol in het geloof stond en vroegen zich daarom af waarom ik mij nog niet had laten dopen. Ik vond dit compliment altijd erg tof om te horen, maar had eigenlijk nooit echt een antwoord op de vraag waarom ik mij nog niet had laten dopen?

Ik wilde het wel, maar vond het ook wel weer spannend. En wat hield de doop eigenlijk precies in? Ik liet het een beetje langs mij heengaan en vond het voor nu wel even goed zo. 

Tot ik op een gegeven moment met een paar vrienden van mij in gesprek raakte over de doop en het belang van de doop. Zij waren alle 3 zo overtuigd over de kracht en het belang van de doop en hadden het over je oude leven en zonden achter je laten in het watergraf en een nieuw leven met Jezus beginnen.

Dit liet mij meer nadenken over de doop en hoe belangrijk het was om je te laten dopen. Na zelf onderzoek te hebben gedaan in de bijbel over de doop werd het mij steeds duidelijker dat het belangrijk was om me te laten dopen en mijn oude leven achter me te laten. 

Ik besloot om naar de doopinformatiebijeenkomst van Mozaiek0318 te gaan na een tip van een goede vriend van mij. Voordat de doopinformatiebijeenkomst begon sprak ik nog een vriend en hij zei: “Eigenlijk wéét je al dat God het van je vraagt om je te laten dopen!”
Tijdens de bijeenkomst kreeg ik telkens de gedachte, waarom niet? Ik had namelijk geen reden om mij niet te laten dopen. Ik wil volledig voor Jezus leven, ik wil mijn oude leven volledig achter mij laten en een nieuw leven met Jezus beginnen.

Romeinen 6 vers 3: Want toen we in Jezus Christus werden gedoopt, werden we allemaal in zijn dood ondergedompeld. Zijn dood werd ook onze dood. 4 Door de doop zijn we dus samen met Hem gestorven en begraven. En Christus werd na zijn dood weer levend gemaakt door de macht en majesteit van de Vader. Net zo zijn ook wij uit de dood teruggeroepen en levend gemaakt. We hebben een heel nieuw leven gekregen!

Binnen Mozaiek0318 kun je je laten dopen. Door de doop laat je zien dat je je oude leven wilt achterlaten en een nieuw leven met Jezus Christus wilt gaan leven. Door de doop zetten volgelingen van Jezus publiekelijk een nieuwe stap in hun geloof.